REGULAMIN zwiedzania i udostępniania zbiorów oraz wnętrz Muzeum Miasta Pabianic
Stary Rynek 1(dwór) i Stary Rynek 2
obowiązujący od 1 lipca 2017 r.
Muzeum Miasta Pabianic jest otwarte dla zwiedzających w następujące dni tygodnia:
wtorek w godz. 10.00 – 15.00
środa „ 10.00 – 15.00
czwartek „ 10.00 – 15.00
piątek „ 10.00 – 18.00
sobota „ 12.00 – 17.00
oraz w pierwszą niedziele miesiąca „ 12.00 – 17.00
W poniedziałek muzeum nieczynne (dzień pracy wewnętrznej).
Wstęp do muzeum:
bilet normalny – 6 zł., bilet ulgowy – 3 zł., bilet rodziny – 12 zł., w piątki – wstęp bezpłatny
Muzeum można zwiedzać grupowo lub indywidualnie.
Grupa może liczyć maksymalnie 30 osób (grupy większe należy dzielić).
Wycieczki szkolne mogą zwiedzać wystawy w dniach otwarcia muzeum w towarzystwie nauczyciela lub opiekuna.
O zamierzonej wycieczce muzeum musi być uprzednio powiadomione, celem ustalenia terminu zwiedzania.
Ostatni zwiedzający są przyjmowani na 1/2 godziny przed zamknięciem.
Do muzeum nie wolno wnosić broni palnej i ostrych przedmiotów, wprowadzać i wnosić zwierząt (z wyłączeniem psa przewodnika).
W muzeum nie należy:
– dotykać eksponatów i elementów wystroju wnętrz, w tym ścian z polichromiami,
– wchodzić za sznury oddzielające ekspozycje od publiczności,
– siadać na parapetach, meblach,
– zjeżdżać po poręczach,
– palić tytoniu,
– spożywać posiłków (jedzenie i picie).
Na ekspozycje nie wolno wnosić dużych toreb, plecaków, paczek itp. Winny one zostać złożone pod opieką pracownika obsługi.
Zdjęcia i filmy amatorskie można wykonywać bez użycia statywu oraz wszelkiego rodzaju sztucznych źródeł światła.
Wykonywane zdjęcia i materiały filmowe mogą być przeznaczone wyłącznie do użytku prywatnego. Nie zezwala się na ich dalsze publikowanie i rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie bez zgody muzeum.
Zwiedzający zobowiązani są stosować się do niniejszego regulaminu i wskazówek personelu.
Zgody dyrekcji muzeum wymaga prowadzenie działalności artystycznej i gospodarczej (w tym akwizycji), organizowanie wszelkich akcji reklamowych.
Zasady oprowadzania
Oprowadzanie z przewodnikiem standardowo trwa od 30 do 60 minut (w zależności od ustalonego programu zwiedzania).
Grupy zorganizowane:
Muzeum zabezpiecza oprowadzanie po wystawach grupom zorganizowanym na prośbę organizatora wycieczki, po uprzednim ustaleniu tematyki i terminu zwiedzania.
W przypadku oprowadzania do godz. 15.00 termin należy uzgodnić nie później niż na 2 dni robocze przed planowanym zwiedzaniem.
W przypadku oprowadzania po godz. 15.00 oraz w niedzielę termin należy uzgodnić nie później niż na tydzień przed planowanym zwiedzaniem.
Grupy nie zgłoszone w powyższym terminie oprowadzone zostaną jedynie w wypadku wolnego przewodnika.
Osoby indywidualne:
Możliwe jest wykupienie oprowadzania przez osoby indywidualne w wypadku wolnego przewodnika.
CENNIK
BILETY WSTĘPU
Bilet normalny – 6,- zł.
Bilet ulgowy – 3,- zł.
Rodzinny (opiekunowie + dzieci, max. 6 osób) – 12,- zł.
ULGI I ZWOLNIENIA Z OPŁAT
§ 1. Ulga w opłacie za wstęp do muzeów przysługuje (za okazaniem stosownych dokumentów):
1. uczniom szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, artystycznych, słuchaczom zakładów kształcenia nauczycieli i kolegiów pracowników służb społecznych, studentom oraz osobom odbywającym studia doktoranckie, będącym obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
2. osobom powyżej 65. roku życia, emerytom, rencistom, rencistom socjalnym, a także osobom niepełnosprawnym wraz z opiekunami, będącym obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
3. nauczycielom szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, artystycznych, nauczycielom placówek oświatowo-wychowawczych oraz wychowawcom placówek opiekuńczo-wychowawczych, zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich i ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, działającym w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
4. osobom fizycznym odznaczonym odznaką “Za opiekę nad zabytkami”, odznaką honorową “Zasłużony działacz kultury”, odznaką honorową “Zasłużony dla Kultury Polskiej” lub wyróżnionym tytułem honorowym “Zasłużony dla Kultury Narodowej”;
5. kombatantom;
6. osobom dorosłym posiadającym Wojewódzką Kartę Rodzin Wielodzietnych;
7. osobom dorosłym posiadającym Pabianicką Kartę Seniora.
8. osobom dorosłym posiadającym Kartę Pabianiczanina;
9. osobom dorosłym posiadającym Kartę Dużej Rodziny
§ 2. Zwolnienie z opłaty za wstęp do muzeów przysługuje (nie dotyczy grup zorganizowanych):
1. osobom fizycznym odznaczonym Orderem Orła Białego, Orderem Wojennym Virtuti Militari, Orderem Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej, Medalem “Zasłużony Kulturze Gloria Artis”;
2. pracownikom muzeów;
3. członkom Międzynarodowej Rady Muzeów (ICOM) lub Międzynarodowej Rady Ochrony Zabytków (ICOMOS);
4. posiadaczom Karty Polaka, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka (Dz. U. Nr 180, poz. 1280 oraz z 2008 r. Nr 52, poz. 305);
5. dzieciom do lat 7;
6. dzieciom (w wieku do 18 roku życia lub w przypadku kontynuowania nauki do 25 roku życia) posiadającym Wojewódzką Kartę Rodzin Wielodzietnych.
7. dzieciom posiadającym Kartę Pabianiczanina;
8. dzieciom (w wieku do 18 roku życia lub w przypadku kontynuowania nauki do 25 roku życia) posiadającym Kartę Dużej Rodziny
§ 3. Dokumentami potwierdzającymi uprawnienie do korzystania z ulgi w opłacie lub zwolnienia z opłaty za wstęp do muzeów są:
1. legitymacje szkolne, studenckie, słuchaczy, uczestników studiów doktoranckich, doktoranta;
2. legitymacje emeryta-rencisty;
3. legitymacje dokumentujące niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności;
4. legitymacje służbowe przysługujące osobom, o których mowa w § 1 pkt 3 i § 2 pkt 2;
5. legitymacje poświadczające przyznanie odznaki, orderu lub medalu osobom, o których mowa w § 1 pkt 4 i § 2 pkt 1;
6. zaświadczenia lub legitymacje potwierdzające uprawnienia kombatanckie;
7. legitymacje Membership Card ICOM i Membership Card ICOMOS;
8. Karta Polaka;
9. dokumenty potwierdzające wiek;
10. inne dokumenty potwierdzające uprawnienia osób, o których mowa w § 1 pkt 1-3, do korzystania z ulgi w opłacie za wstęp do muzeów w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
11. Wojewódzka Karta Rodzin Wielodzietnych;
12. Pabianicka Karta Seniora.
§ 4. Osoba uprawniona do ulgi w opłacie lub zwolnienia z opłaty za wstęp do muzeów okazuje upoważnionemu pracownikowi muzeum ważny dokument potwierdzający uprawnienie do korzystania z ulgi w opłacie lub zwolnienia z opłaty za wstęp do muzeów wraz z dowodem osobistym lub innym dokumentem potwierdzającym jej tożsamość.
OPŁATY DODATKOWE
Oprowadzanie – Przewodnik Muzealny:
Dwór:
wtorek, środa, czwartek, piątek – 30 zł.
sobota, niedziela – 60 zł.
plus wykupienie biletu wstępu
Ekspozycje stałe i czasowe:
min. 10 zł. Dokładne ustalenie ceny po określeniu tematyki, czasu trwania, terminu.
Poza terenem muzeum:
ustalenie ceny po określeniu tematyki, zakresu, miejsca, czasu trwania, terminu.
plus wykupienie biletu wstępu
Oprowadzanie dla grup zorganizowanych dzieci i młodzieży:
wtorek, środa, czwartek, piątek do godz. 15.00 – 10 zł
wtorek, środa, czwartek, piątek po godz. 15.00 – 30 zł
sobota, niedziela – 60 zł
plus wykupienie biletu wstępu
Lekcje muzealne na terenie muzeum
wt.-pt do godz. 15.00
dla grup zorganizowanych dzieci i młodzieży – 3 zł. od osoby
dla pozostałych – 30 zł (do 10 uczestników) + 3 zł od każdej osoby pow. 10
opłaty dodatkowe do lekcji muzealnych
= sobota – niedziela – 60 zł
wt.-pt. po godz. 15.00 – 30 zł
Lekcje muzealne poza terenem muzeum dla grup zorganizowanych dzieci i młodzieży
na terenie Pabianic – 5 zł od osoby + koszty dojazdu osoby prowadzącej
na terenie powiatu – 6 zł. od osoby + koszty dojazdu osoby prowadzącej
Fotografowanie i filmowanie na ekspozycjach (za zgodą i zgodnie z zaleceniami pracowników MMP)
Fotografowanie i filmowanie ekspozycji
bez prawa do wykorzystania w celach komercyjnych – bezpłatnie
Fotografowanie i filmowanie komercyjne – negocjacje
Niedozwolone jest stosowanie statywu i wszelkiego rodzaju sztucznych źródeł światła
Opłaty za przygotowanie i udostępnianie zbiorów do celów innych niż zwiedzanie (kopiowanie, sporządzanie reprodukcji lub fotografii, przygotowanie zbiorów do wypożyczenia oraz ich wypożyczenie) oraz za udostępnianie wizerunków muzealiów:
Zdjęcia wykonane przez muzeum
Zdjęcie amatorskie w technice cyfrowej (format jpg) – 10 zł
Zdjęcie amatorskie w technice cyfrowej (format jpg) + wstępna obróbka cyfrowa – 30 zł
Zdjęcie profesjonalne w technice cyfrowej do publikacji – negocjacje
Zdjęcia wykonane osobiście (bez prawa do rozpowszechniania)
bezpłatnie
Digitalizacja dokumentów, zdjęć:
skan jpg, 300 dpi – 5 zł
inne parametry – 10 zł
dla uczniów i studentów (max. 150 dpi z logiem muzeum) – 2 zł
Przygotowanie na nośniku muzeum (1 płyta)
5 zł
Wydruk barwny z drukarki
wypełnienie do formatu A5 – 2 zł.
wypełnienie do formatu A4 – 4 zł.
wypełnienie do formatu A3 – 8 zł.
Ksero
A4 – 0,40 zł.
A 3 – 0,70 zł.
Ksero kolorowe
A4 – 4 zł.
A3 – 8 zł.
Uwaga:
W przypadkach nieobjętych niniejszym cennikiem o zasadach udostępniania zbiorów i wysokości opłat decyduje Dyrektor Muzeum Miasta Pabianic
Zasady udostępniania zbiorów muzealnych do reprodukowania, kopiowania, filmowania:
Zbiory udostępniane są na podstawie pisemnego zamówienia skierowanego do Dyrektora Muzeum Miasta Pabianic
Zbiory nie będące własnością Muzeum Miasta Pabianic udostępniamy po uzyskaniu pisemnej zgody ich właściciela
Publikacje w wydawnictwach (jednorazowe lub do wykorzystania wizerunku na określony czas) – ceny usług ustalane są w drodze negocjacji zainteresowanych stron
Muzea zwolnione są z opłat za zgodę na publikację w poszczególnych rodzajach wydawnictw (ponoszą jedynie koszt przygotowania materiałów).
Zwolnienie z opłat jest możliwe przez Dyrektora Muzeum Miasta Pabianic na pisemny wniosek zainteresowanego
Załączniki do Regulaminu:
Zasady udostępniania i wykorzystywania dworu (Załącznik Nr 1 do zarządzenia).
Stawki odpłatności za udostępnienie wnętrz w dworze (Załącznik Nr 2 do zarządzenia).
Stawki odpłatności za udostępnienie wnętrz w dworze na śluby (Załącznik Nr 3 do zarządzenia),
Instrukcja wykonania zdjęć ślubnych i komunijnych na terenie Muzeum Miasta Pabianic (Załącznik Nr 4 do zarządzenia).
Załącznik Nr 1 do
Zarządzenia Nr 6/2016
Zasady udostępniania i wykorzystywania dworu
Zabytkowa siedziba Muzeum Miasta Pabianic – d. dwór Kapituły Krakowskiej, może być wykorzystywany przez osoby fizyczne i prawne w sposób zapewniający trwałe zachowanie jego wartości.
Dochody uzyskane na drodze udostępniania i korzystania z dworu powinny być przeznaczone na cele statutowe muzeum i będą zawsze miały jedynie charakter uzupełniający, pozwalający na realizację zadań dodatkowych.
Działalność prowadzona w dworze nie może naruszać norm obowiązujących muzeum i jego celów.
W przypadku konfliktów interesów, przeważyć muszą interesy muzeum.
Działalność może obejmować:
a) udostępnienie sal,
b) działalność handlową i reklamową,
c) udostępnienie wnętrz w celu wykonania fotografii i filmowania.
Każdy z wymienionych rodzajów udostępniania i korzystania z dworu wymaga pisemnego zlecenia zamiaru z podaniem przez kontrahenta ilości osób, czasu oraz wymaganej przestrzeni do organizacji tej działalności.
Działalność, której organizacja zagraża bezpieczeństwu obiektu, stwarza warunki do ewentualnych uszkodzeń w zabytku, nie może zostać przyjęta.
Dopuszcza się prowadzenia działalności ze strony muzeum przez wyodrębnione st. pracy.
W tym przypadku organizator jest zobowiązany do ustalenia szczegółów i przedstawienia dyrektorowi muzeum propozycji przebiegu imprezy wraz z kosztorysem i obsługą.
Obsługa musi mieć wyznaczony zakres odpowiedzialności w czasie pełnienia dyżuru.
Udostępnianie sal reprezentacyjnych I piętra może dotyczyć wyłącznie imprez o dużej randze – ważnych dla miasta lub dla instytucji i organizacji spełniających znacząca rolę społeczną i kulturalną.
Działalność handlowa jak i reklama handlowa powinny odpowiadać wartościom prezentowanym przez muzeum i nie mogą obniżać znaczenia zbiorów muzealnych oraz zabytkowej siedziby muzeum.
Warunki oraz odpłatność za udostępnienie wnętrz w celu fotografowania i filmowania określane są indywidualnie i podlegają negocjacji z podmiotem zainteresowanym.
Wykorzystanie materiału zdjęciowego i filmowego do celów innych niż określone w umowie oraz udostępnienie innym osobom wymaga zgody muzeum.
Szczegółowe zasady wykorzystania dworu są ustalone poprzez indywidualne umowy z kontrahentami.
Załącznik Nr 2 do
Zarządzenia Nr 6/2016
Stawki odpłatności za udostępnienie sal w dworze
Odpłatność za pierwszą godzinę udostępnienia wynosi:
- sala kominkowa – 500 złotych brutto
- inna sala – 200 złotych brutto
Odpłatność za kolejne godziny wynosi:
- sala kominkowa – 250 złotych brutto
- inna sala – 100 złotych brutto
III. Opłaty eksploatacyjne:
Jednostki samorządu terytorialnego ( poza Biurem Rady Miejskiej i Urzędem Miejskim w Pabianicach), związki, stowarzyszenia, towarzystwa, organizacje pozarządowe, inne zobowiązane są do wnoszenia opłaty eksploatacyjnej oraz innych opłat za korzystanie ze sprzętu będącego własnością Muzeum Miasta Pabianic wg niżej wymienionych zasad:
odpłatność za pierwszą godzinę:
- sala kominkowa – 100 złotych brutto
- inne sale – 70 złotych brutto
odpłatność za kolejne godziny:
- sala kominkowa – 50 złotych brutto
- inne sale – 35 złotych brutto
ü obsługa sprzętu nagłaśniającego – 30 złotych / godz.
ü korzystanie z ekranu i rzutnika – 20 złotych / godz.
Ponadto:
Użyczenie stołów i naczyń do kateringu – ceny do negocjacji (w zależności od ilości i czasu trwania imprezy)
Ceny uwzględniają udostępnienie szatni
Istnieje możliwość indywidualnej negocjacji cen
Załącznik Nr 3 do
Zarządzenia Nr 6/2016
Stawki odpłatności za udostępnienie wnętrz w dworze na śluby
Opłata podstawowa
Udostępnienie sali, jej przygotowanie do uroczystości zgodnie z zaleceniami USC oraz ustawienie do 60 krzeseł dla gości
v
500,00
Możliwość korzystania z sieni przylegającej do sali
v
Udostępnienie obiektu w zakresie niezbędnym do odbycia uroczystości
v
Uruchomienie szatni
v
Opłata dodatkowa
Wynajęcie dodatkowej sali
200,00
Użyczenie kieliszków i stołu (na 60 osób), rozlanie szampana.
Szampan dostarczony przez Wynajmujących
50,00
Zdjęcia ślubne na terenie całego obiektu w trakcie trwania udostępnienia wnętrz
Odrębne zasady określone w inst. wykonywania zdjęć ślubnych i komunijnych …
Możliwość wykorzystania fortepianu na czas uroczystości
50,00
Załącznik Nr 4 do
Zarządzenia Nr 6/2016
Instrukcja wykonania zdjęć ślubnych i komunijnych na terenie Muzeum Miasta Pabianic
Muzeum Miasta Pabianic ze względu na bezpieczeństwo ekspozycji i obiektu zobowiązuje wykonujących zdjęcia do przestrzegania niniejszych postanowień:
Odpowiedzialność za wykonywanie zdjęć, osoby w nich uczestniczące oraz ewentualne zniszczenia ponosi osoba wykonująca zdjęcia. On też zobowiązany jest do dopełnienia wszystkich formalności i opłat.
Wszelkie zniszczenia eksponatów muzealnych naprawione zostaną na koszt wykonującego zdjęcia w specjalistycznej pracowni konserwatorskiej wybranej przez Muzeum.
Koszt wykonania zdjęć w oparciu o istniejące w danym momencie wyposażenie ustala się na:
– 100,- zł za godzinę (50 zł za każde rozpoczęte 30 minut) i dotyczy czasu faktycznego przebywania w obiekcie w godzinach otwarcia,
– 150,- zł za pierwszą godzinę a następnie 75 zł. za każde rozpoczęte pół godziny i dotyczy czasu faktycznego przebywania w obiekcie po godzinach otwarcia.*
Termin wykonania zdjęć ustalany i opłacany jest minimum miesiąc przed uzgodnionym terminem. W wypadku niedotrzymania powyższego terminu Muzeum może odmówić wykonania zdjęć w tym czasie.
Potwierdzeniem umówionej godziny będzie wystawiony przez muzeum dowód wpłaty, który zarazem będzie dokumentem uprawniającym do wejścia i wykonania zdjęć.
Muzeum zastrzega sobie prawo zwrotu przyjętej opłaty i odmowy wykonania zdjęć o ile wystąpią ku temu istotne okoliczności.
Prawo wstępu do Muzeum mają osoba wykonująca zdjęcia i jego pomocnik oraz
– w przypadku Ślubu – para młoda ze świadkami
– w przypadku I Komunii Świętej – dziecko do niej przystępujące, rodzice i chrzestni.
Zabrania się przebywania na terenie instytucji osób pod wpływem alkoholu.
Zabrania się używania jakichkolwiek eksponatów bez zgody pracowników muzeum.
W trakcie wykonywania zdjęć fotograf i osoby z nim przebywające zobowiązane są do bezwzględnego podporządkowania się poleceniom pracownika muzeum dotyczących porządku i bezpieczeństwa w obiekcie.